Ledenvergadering 2 maart 2015

Ledenvergadering Belangen Vereniging Vollenhove Stad

Na 9 jaar lid van het bestuur te zijn geweest nam Eric Lassche afscheid van het bestuur van de belangenvereniging, waar hij de laatste jaren als penningmeester actief was. Vanwege het groeiend aantal werkzaamheden zijn er behalve de vervanger van Eric in de persoon van Herman Wijermars twee extra bestuursleden aangetreden: Siemen Vis en Albert Jan Kwakman. Samen met hen gaat de BVVS een nieuwe toekomst in.

De door ongeveer honderd personen bezochte vergadering bestond uit het reguliere gedeelte, waarbij het beeldend jaarverslag van de secretaris liet zien hoeveel er door de BVVS is gerealiseerd in één jaar tijd.

Wethouder Dieke Frantzen gaf een presentatie over de zorg en de ontwikkeling daarvan in onze gemeente en gaf duidelijk aan waar het om gaat. Ook benadrukte zij, dat er voor mensen die hulp nodig hebben altijd hulp zal zijn. Maatwerk zal hier een leidend thema zijn.

Vervolgens kreeg Annemarie Kwakman het woord namens de Brede School. Op 17 april

organiseert  men Mooi Schoon Vollenhove, een schoonmaakactie in Vollenhove. Annemarie roept inwoners op om mee te helpen met deze actie. De bovenbouwgroepen van de drie scholen gaan op 17 april de wijken in samen met ROVA en gemeente.

Daarna kwam een woordvoerder van Vitaal Vollenhove, Vincent Rothman, aan bod om iets te vertellen over de bedoeling van Vitaal Vollenhove. Op 23 april zal er een avond rondom dit thema worden georganiseerd  in de Burght.

Na de pauze kreeg Henk Kloosterman het woord over de plannen met betrekking tot de invoering van het nieuwe verkeerscirculatieplan en de bouwwerkzaamheden bij de Voorpoort.

Geplaatst op: woensdag 4 maart 2015