Informatiebijeenkomst

De Belangenvereniging Vollenhove Stad wil de volgende  informatiebijeenkomst graag onder de aandacht brengen bij de inwoners en organisaties van Vollenhove.

Donderdag 27 november organiseert het beweegteam van de gemeente Steenwijkerland van 19.30 – 20.45 uur een informatiebijeenkomst in Zalencentrum De Burght met als thema ‘Vitaal Vollenhove’.

Sinds 2014 werkt de gemeente Steenwijkerland, vanuit het breedtesportbeleid, samen met lokale organisaties aan de ontwikkeling van minimaal vier vitale dorpen. Vitale Dorpen, een variant op het landelijk beproefde Sportdorp-model van Huis voor de Sport Groningen. Een methodiek om gezonde keuzes zo gemakkelijk mogelijk te maken door samenwerking op lokaal niveau te stimuleren en sport - en cultuuraanbod dicht bij de inwoners te organiseren en in te spelen op behoeftes die er lokaal zijn.

In 2014 is Giethoorn het eerste vitale dorp van Steenwijkerland. Op 28 september jl. werd de aftrap gegeven met het succesvolle kick-off event Festival Vitaal van de stichting Vitaal Giethoorn. Deze stichting bestaat uit een groep enthousiaste dorpsbewoners die activiteiten organiseert op gebied van sport en cultuur (meer info www.vitaalgiethoorn.nl). Onlangs is ook in Oldemarkt door de inwoners groen licht gegeven voor de ontwikkeling van Vitaal Oldemarkt.

Het beweegteam ziet ook kansen voor de stad Vollenhove. De afgelopen jaren heeft het beweegteam namelijk ontdekt en ervaren dat er in Vollenhove op het terrein van sport en bewegen, gezondheid, evenementen en cultuur veel organisatiekracht, enthousiasme, bereidheid tot samenwerking en specifieke deskundigheid bestaat.

Het beweegteam van de gemeente Steenwijkerland wil uw organisatie daarom uitnodigen voor deze informatieavond om te peilen of er behoefte is in Vollenhove om een nog Vitalere stad te worden.

Deze informatieavond is vrij toegankelijk voor alle inwoners van Vollenhove, organisaties, bedrijven, verenigingen, horeca, scholen. Kortom iedereen die iets heeft met Vollenhove, sport, bewegen, cultuur en/of gezonde leefstijlthema’s.

Graag wel aanmelden voor deze informatiebijeenkomst (uiterlijk dinsdag 25 november).

Dit kan per e-mail naar Vincent Rotman, beweegteamcoach van de gemeente Steenwijkerland:  vincent.rotman@steenwijkerland.nl of via 06-51447285

Geplaatst op: zaterdag 22 november 2014